ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ အပ်ိဳေတာ္အကႏွင့္ ဆိုင္းအေၾကာင္းသိေကာင္းစရာ အပိုင္း(၂)
ျမန္မာ့ ဇာသဘင္အပ်ဳိေတာ္အကႏွင့္ ဆိုင္းအေၾကာင္းသိေကာင္းစရာ အပိုင္း(၂)
=====================================
အပ်ိဳေတာ္အကဟာ ကႀကိဳးစံုကရတဲ့အတြက္ သမ႓ာရင့္ ဝါရင့္ မင္းသမီးႀကီးမ်မွသာ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ကႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ နတ္ကေတာ္အကမွာ ခန္႔ညား တည္ၿငိမ္ရသေလာက္ အပ်ိဳေတာ္မွာေတာ့ နတ္အက၊ျမင္းအက၊ေမ်ာက္က၊ဘီလူးက၊ဝန္က၊ေဇာ္အက၊ေနရာေတာ္ခင္း၊အဘိုးအို အမယ္အိုအက၊ေျဗာက၊အိူးစည္၊ဒိုးပတ္၊ပလို႔ကမ်ားလည္း ကတတ္ရပါတယ္။ "ပလို႔" ကဆိုရင္လည္း မ်က္ခံုးပလို႔၊ေမးပလို႔၊ပုခံုးပလို႔၊ရင္ပလို႔၊တင္ပလို႔၊လက္ရံုးပလို႔၊လက္ခံုပလို႔၊ဘယ္ညာလက္ပလို႔၊စံုပလို႔ ဆိုတာေတြ ကတတ္ရပါတယ္။ "ပလို႔ဂ်ိ့"ဆိုတာ ဘာလဲလို႔ ေမးၾကည့္ေတာ့ ဗံုက ပလို႔လို႔ တီးလိုက္တဲ့အခါ လင္းကြင္းႏွင့္ ဝါးလက္ခုပ္က တၿပိဳင္တည္း တီးလိုက္တဲ့အသံဟာ (ဂ်ိ) ျဖစ္သြားၿပီး ပလို႔ဂ်ိျဖစ္တာပဲလို႔ မွတ္သားရဖူးပါတယ္။ ဒါလည္း ဗဟုသုတ တစ္ခုပါပဲ။
အပ်ိဳေတာ္ (၁၂) ခန္းမွာ လက္ေက်ာ္ျပင္လႈပ္ရတဲ့အက၊ ေ႐ွ႕တက္ ေနာက္ဆုတ္ရတဲ့အက၊ ေပါင္ေျခသလံုးဖြင့္ရတဲ့အက၊ ခါးလႈပ္အက၊ အတြင္းသားလႈပ္ရေသာအက၊ ရင္လႊမ္းတန္ဆာကို လႈပ္ရေသာအက၊ လက္ကတီးေျမႇာက္ရေသာအက၊ ဝမ္းျပင္လႈပ္ရေသာအက၊ ေျခတစ္ဖက္ေပၚ တစ္ဖက္ နင္း၍ ကရေသာအက၊ မ်က္လံုးလႈပ္အက၊ မ်က္စိလႈပ္ ၾကာပစ္ရေသာအကတို႔႐ွိပါတယ္။
ေ႐ွးက ဇာတ္ပြဲေတြမွာ အပ်ိဳေတာ္နတ္ကေတာ္ဟာ အေရးႀကီးတဲ့အခန္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့တာကို ျဖဳတ္ပစ္ၿပီး ယိမ္းေတြ ေခတ္စားလာျပန္ေတာ့ ေဒါင္းယိမ္း၊ ျမင္းခါးျပတ္ယိမ္း၊ ေလွေတာ္ယိမ္း၊ ပန္းကံုးယိမ္း၊ ဟန္ယိမ္းတို႔ေပၚလာျပန္ပါတယ္။ အေနာက္တိုင္းက ဘင္သံေတြ ေခတ္စားလာျပန္ေတာ့ ဖာရစီယိမ္း၊ ဘိုမယိမ္းေတြ ေပၚလာျပန္ၿပီး ကုလားတီးလံုးႏွင့္ ေျခေဆာင့္ၿပီးကရင္ ခ်ဴကေလး တခြၽင္ခြၽင္ႏွင့္ ကုလားမက် ဗမာမက် အကမ်ိဳးက အပ်ိဳေတာ္ေနရာမွာ ဝင္ယူလိုက္ၾကျပန္ပါတယ္။ ဂါဝန္ႀကီးေတြလည္း ပါရဲ႕၊
ဘုရားဒကာ ဦးဖိုးစိန္ႀကီးကေတာ့ ကျပားမေလးေတြခ်ည္း သက္သက္ပါတဲ့ ယိမ္းကို ထြင္လိုက္ျပန္ပါတယ္။ သူကိုယ္တိုင္လည္း "Tap Dance" ေျခကကို လွလွပပတီထြင္ခဲ့ပါတယ္။
အခုဆိုရင္ အပ်ိဳေတာ္အကေတြ ျပန္လည္ေခတ္စားလာၿပီး ေက်ာင္းေတြ၊ အရပ္ေတြမွာ၊ ဟိုတယ္စားေသာက္ခန္းေတြမွာ လွလွပပ ကလာၾကတာေတြ႔ရပါတယ္။ ယဥ္းေက်းမႈဌာနကစၿပီး အပ်ဳိေတာ္ယိမ္းေတြကို ထြင္ခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သြက္လက္ျမဴးႂကြၿပီး ေ႐ွးအပ်ဳိေတာ္အကကို ျပန္လည္အသက္ဆက္ေပးတဲ့ သေဘာကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ "ေသာက္ေတာ္ဘူးရယ္နဲ႔အို္မကြာ အိုမကြာ" ဆိုတဲ့ သီခ်င္းကို သ႐ုပ္ေဖာ္တဲ့အေနနဲ႔ ေမာ့ေသာက္ေနပံု အကဟာ အေတာ္လွပါတယ္။ အဲဒီလိုပဲ နတ္ကေတာ္အကလည္းမဟုတ္၊ အပ်ဳိေတာ္အကလည္း မဟုတ္ဘဲ တစ္ပင္တိုင္အကဆိုတာ ေခတ္စားလာျပန္ေတာ့ သိပ္သေဘာက်စရာ ျဖစ္ရျပန္ပါတယ္။ တစ္ပင္တိုင္အကဟာ ယိုးဒယားအကပဲလို႔ ဆိုႏိုင္ေပမယ့္ ကႀကိဳးကကြက္ေလးေတြ ေဖာ္ျပထားတာကေတာ့ ဗမာ့ဟန္သက္သက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အပ်ိဳေတာ္ကႀကိဳးကကြက္ေတြနဲ႔ စာရင္ေတာ့ တစ္ဘာသာစီ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပထမဦးဆံုး ဧည့္ခံေဖ်ာ္ေျဖမႈ ျဖစ္တာမို႔ တစ္ပင္တိုင္အကို အပ်ိဳေတာ္အကအစား လက္ခံရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဇာတ္ပြဲေတြမွာ အပ်ိဳေတာ္မပါရင္ ဇာတ္မပီသပါဘူး။ "သံုးဆယ့္ခုႏွစ္မင္း ပန္းမကိုင္ပဲက်တဲ့ လူေဟ့" ယီးတီးယားတားမထင္ႏွင့္ ဆိုတာမ်ိဳး ၾကားဖူးၾကပါလိမ့္မည္။ နတိကေရာ က်ီးေမာဆိုလို႔ နတိကတာကို က်ီးငွက္ကေတာင္ စိတ္ဝင္စားသလားလို႔ ေအာက့္ေမ့မိပါတယ္။ နတ္သံေႏွာၿပီး ေျပာတယ္ဆိုတာကေတာ့ နတ္ေတြဟာ သူတို႔ဘဝျဖစ္စဥ္ေတြကို ျပန္ေျပာေလ့႐ွိလု႔ိပါပဲ။ အတြင္း (၃၇) မင္း၊ အျပင္ (၃၇) မင္းလို႔နတ္ေတြ႐ွိပါတယ္။ အမည္ေတြကိုယ္စီနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ နတ္ျဖစ္ရတယ္ဆိုတာ
စာဆိုပညာ႐ွင္မ်ားက ေဖာ္ထုတ္ေရးသားၿပီး ဆိုင္းပညာနဲ႔သ႐ုပ္ေဖာ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အခုေခတ္မွာေတာ့ နတ္ကနားပံုစံေတြ တစ္မ်ိဳးျဖစ္ၿပီး နတ္ခ်င္း နတ္ဒိုးေတြအစား ေရာ့အင္႐ိုး ဒစ္စကိုေတြႏွင့္ ပံုမမွန္တာကိုသာ ေတြ႔ရပါေတာ့တယ္။ ယံုၾကည္မႉ မယံုၾကည္မႈႏွင့္ မဆိုင္တဲ့ ႐ိုးရာနတ္ခ်င္းမ်ားကိုေတာ့ ဆိုင္းေလာက အႏုပညာစာေပေလာကမွာ ထိန္းသိမ္းထားအပ္ေပသည္။
#Genius
=====================================
ယခုလို ဗဟုသုတရဖြယ္အေၾကာင္းအရာေလးမ်ားကို စိတ္ဝင္စားတယိ ဆိုရင္ေတာ့ ေအာက္က ေပးထားတဲ့ link ေလးကေန က်ေနာ့္ရဲ႕ blog ေလးကို ဝင္ေရာက္ကာ ဖတ္႐ႈ့ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
Please visit to my blog for your general knowledge
http://sisyannaing.blogspot.com
=====================================
အပ်ိဳေတာ္အကဟာ ကႀကိဳးစံုကရတဲ့အတြက္ သမ႓ာရင့္ ဝါရင့္ မင္းသမီးႀကီးမ်မွသာ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ကႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ နတ္ကေတာ္အကမွာ ခန္႔ညား တည္ၿငိမ္ရသေလာက္ အပ်ိဳေတာ္မွာေတာ့ နတ္အက၊ျမင္းအက၊ေမ်ာက္က၊ဘီလူးက၊ဝန္က၊ေဇာ္အက၊ေနရာေတာ္ခင္း၊အဘိုးအို အမယ္အိုအက၊ေျဗာက၊အိူးစည္၊ဒိုးပတ္၊ပလို႔ကမ်ားလည္း ကတတ္ရပါတယ္။ "ပလို႔" ကဆိုရင္လည္း မ်က္ခံုးပလို႔၊ေမးပလို႔၊ပုခံုးပလို႔၊ရင္ပလို႔၊တင္ပလို႔၊လက္ရံုးပလို႔၊လက္ခံုပလို႔၊ဘယ္ညာလက္ပလို႔၊စံုပလို႔ ဆိုတာေတြ ကတတ္ရပါတယ္။ "ပလို႔ဂ်ိ့"ဆိုတာ ဘာလဲလို႔ ေမးၾကည့္ေတာ့ ဗံုက ပလို႔လို႔ တီးလိုက္တဲ့အခါ လင္းကြင္းႏွင့္ ဝါးလက္ခုပ္က တၿပိဳင္တည္း တီးလိုက္တဲ့အသံဟာ (ဂ်ိ) ျဖစ္သြားၿပီး ပလို႔ဂ်ိျဖစ္တာပဲလို႔ မွတ္သားရဖူးပါတယ္။ ဒါလည္း ဗဟုသုတ တစ္ခုပါပဲ။
အပ်ိဳေတာ္ (၁၂) ခန္းမွာ လက္ေက်ာ္ျပင္လႈပ္ရတဲ့အက၊ ေ႐ွ႕တက္ ေနာက္ဆုတ္ရတဲ့အက၊ ေပါင္ေျခသလံုးဖြင့္ရတဲ့အက၊ ခါးလႈပ္အက၊ အတြင္းသားလႈပ္ရေသာအက၊ ရင္လႊမ္းတန္ဆာကို လႈပ္ရေသာအက၊ လက္ကတီးေျမႇာက္ရေသာအက၊ ဝမ္းျပင္လႈပ္ရေသာအက၊ ေျခတစ္ဖက္ေပၚ တစ္ဖက္ နင္း၍ ကရေသာအက၊ မ်က္လံုးလႈပ္အက၊ မ်က္စိလႈပ္ ၾကာပစ္ရေသာအကတို႔႐ွိပါတယ္။
ေ႐ွးက ဇာတ္ပြဲေတြမွာ အပ်ိဳေတာ္နတ္ကေတာ္ဟာ အေရးႀကီးတဲ့အခန္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့တာကို ျဖဳတ္ပစ္ၿပီး ယိမ္းေတြ ေခတ္စားလာျပန္ေတာ့ ေဒါင္းယိမ္း၊ ျမင္းခါးျပတ္ယိမ္း၊ ေလွေတာ္ယိမ္း၊ ပန္းကံုးယိမ္း၊ ဟန္ယိမ္းတို႔ေပၚလာျပန္ပါတယ္။ အေနာက္တိုင္းက ဘင္သံေတြ ေခတ္စားလာျပန္ေတာ့ ဖာရစီယိမ္း၊ ဘိုမယိမ္းေတြ ေပၚလာျပန္ၿပီး ကုလားတီးလံုးႏွင့္ ေျခေဆာင့္ၿပီးကရင္ ခ်ဴကေလး တခြၽင္ခြၽင္ႏွင့္ ကုလားမက် ဗမာမက် အကမ်ိဳးက အပ်ိဳေတာ္ေနရာမွာ ဝင္ယူလိုက္ၾကျပန္ပါတယ္။ ဂါဝန္ႀကီးေတြလည္း ပါရဲ႕၊
ဘုရားဒကာ ဦးဖိုးစိန္ႀကီးကေတာ့ ကျပားမေလးေတြခ်ည္း သက္သက္ပါတဲ့ ယိမ္းကို ထြင္လိုက္ျပန္ပါတယ္။ သူကိုယ္တိုင္လည္း "Tap Dance" ေျခကကို လွလွပပတီထြင္ခဲ့ပါတယ္။
အခုဆိုရင္ အပ်ိဳေတာ္အကေတြ ျပန္လည္ေခတ္စားလာၿပီး ေက်ာင္းေတြ၊ အရပ္ေတြမွာ၊ ဟိုတယ္စားေသာက္ခန္းေတြမွာ လွလွပပ ကလာၾကတာေတြ႔ရပါတယ္။ ယဥ္းေက်းမႈဌာနကစၿပီး အပ်ဳိေတာ္ယိမ္းေတြကို ထြင္ခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သြက္လက္ျမဴးႂကြၿပီး ေ႐ွးအပ်ဳိေတာ္အကကို ျပန္လည္အသက္ဆက္ေပးတဲ့ သေဘာကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ "ေသာက္ေတာ္ဘူးရယ္နဲ႔အို္မကြာ အိုမကြာ" ဆိုတဲ့ သီခ်င္းကို သ႐ုပ္ေဖာ္တဲ့အေနနဲ႔ ေမာ့ေသာက္ေနပံု အကဟာ အေတာ္လွပါတယ္။ အဲဒီလိုပဲ နတ္ကေတာ္အကလည္းမဟုတ္၊ အပ်ဳိေတာ္အကလည္း မဟုတ္ဘဲ တစ္ပင္တိုင္အကဆိုတာ ေခတ္စားလာျပန္ေတာ့ သိပ္သေဘာက်စရာ ျဖစ္ရျပန္ပါတယ္။ တစ္ပင္တိုင္အကဟာ ယိုးဒယားအကပဲလို႔ ဆိုႏိုင္ေပမယ့္ ကႀကိဳးကကြက္ေလးေတြ ေဖာ္ျပထားတာကေတာ့ ဗမာ့ဟန္သက္သက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အပ်ိဳေတာ္ကႀကိဳးကကြက္ေတြနဲ႔ စာရင္ေတာ့ တစ္ဘာသာစီ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပထမဦးဆံုး ဧည့္ခံေဖ်ာ္ေျဖမႈ ျဖစ္တာမို႔ တစ္ပင္တိုင္အကို အပ်ိဳေတာ္အကအစား လက္ခံရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဇာတ္ပြဲေတြမွာ အပ်ိဳေတာ္မပါရင္ ဇာတ္မပီသပါဘူး။ "သံုးဆယ့္ခုႏွစ္မင္း ပန္းမကိုင္ပဲက်တဲ့ လူေဟ့" ယီးတီးယားတားမထင္ႏွင့္ ဆိုတာမ်ိဳး ၾကားဖူးၾကပါလိမ့္မည္။ နတိကေရာ က်ီးေမာဆိုလို႔ နတိကတာကို က်ီးငွက္ကေတာင္ စိတ္ဝင္စားသလားလို႔ ေအာက့္ေမ့မိပါတယ္။ နတ္သံေႏွာၿပီး ေျပာတယ္ဆိုတာကေတာ့ နတ္ေတြဟာ သူတို႔ဘဝျဖစ္စဥ္ေတြကို ျပန္ေျပာေလ့႐ွိလု႔ိပါပဲ။ အတြင္း (၃၇) မင္း၊ အျပင္ (၃၇) မင္းလို႔နတ္ေတြ႐ွိပါတယ္။ အမည္ေတြကိုယ္စီနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ နတ္ျဖစ္ရတယ္ဆိုတာ
စာဆိုပညာ႐ွင္မ်ားက ေဖာ္ထုတ္ေရးသားၿပီး ဆိုင္းပညာနဲ႔သ႐ုပ္ေဖာ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အခုေခတ္မွာေတာ့ နတ္ကနားပံုစံေတြ တစ္မ်ိဳးျဖစ္ၿပီး နတ္ခ်င္း နတ္ဒိုးေတြအစား ေရာ့အင္႐ိုး ဒစ္စကိုေတြႏွင့္ ပံုမမွန္တာကိုသာ ေတြ႔ရပါေတာ့တယ္။ ယံုၾကည္မႉ မယံုၾကည္မႈႏွင့္ မဆိုင္တဲ့ ႐ိုးရာနတ္ခ်င္းမ်ားကိုေတာ့ ဆိုင္းေလာက အႏုပညာစာေပေလာကမွာ ထိန္းသိမ္းထားအပ္ေပသည္။
#Genius
=====================================
ယခုလို ဗဟုသုတရဖြယ္အေၾကာင္းအရာေလးမ်ားကို စိတ္ဝင္စားတယိ ဆိုရင္ေတာ့ ေအာက္က ေပးထားတဲ့ link ေလးကေန က်ေနာ့္ရဲ႕ blog ေလးကို ဝင္ေရာက္ကာ ဖတ္႐ႈ့ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
Please visit to my blog for your general knowledge
http://sisyannaing.blogspot.com
Comments
Post a Comment