ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ အပ်ိဳေတာ္အကႏွင့္ ဆိုင္း အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ အပိုင္း(၁)

ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ အပ်ိဳေတာ္အက ႏွင့္ ဆိုင္း ေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ  အပိုင္း(၁) =====================================
          ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ႏိုင္ငံမွာေနသူတိုင္း ျမန္မာ့႐ိုးရာဇာတ္ပြဲသဘင္ကို ၾကည့္ဖူးၾကမည္ထင္ပါသည္။ ဇာတ္သဘင္ဆိုတာ ျမန္မာ့႐ိုးရာအမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ဟာ ဟိုးနန္းတြင္းေခတ္မွသည္ ေျမဝိုင္းအက စင္ျမင့္အက စသျဖင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာကာ ယခုအခ်ိန္ထိ အဓြန္႔႐ွည္တည္တံေနေသာ ရိိုးရာယဥ္းေက်းမႈတစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္သည္။ ဇာတ္ပြဲဆိုတာ ကတတ္သူ မကတတ္သူ လူမ်ိဳးဘာသာမေရြးပြဲၾကည့္ၿပီး အႏုပညာရသေပါင္းစံုကို ခံစားႏိုင္ၾကပါသည္။ ႏိုင္ငံႏွင့္လူမ်ိဳးကို အက်ိဳးျပဳႏိုင္စြမ္း႐ွိတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ သဘင္ပညာ႐ွင္မ်ားဟာ "သမား"ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္နဲ႔ညီေအာင္ စာေပက်မ္းဂန္ဗဟုသုတနဲ႔လည္း ႂကြယ္ဝျပည့္စံုလို႔ သာယာၿငိမ့္ေညာင္းတဲ့ ေတးဂီတအဆိုအကေတြႏွင့္ သဘင္ေလာကႀကီးကို အလွဆင္ခဲ့ၾကတာျဖစ္ပါတယ္ ဇာတ္ပြဲေတြကတဲ့အခါ ပြဲထြက္ဘုရားကန္ေတာ့ခန္းၿပီးတဲ့အခါ နတ္ဒိုးတီး နတ္ခ်င္းညည္း၍ ထြက္တဲ့ အပ်ိဳေတာ္အကအေၾကာင္း ဗဟုသုတရဖြယ္ရာမ်ားကို 2004 ခုႏွစ္ထုတ္ ေစာမံုညင္းေရးသားသည့္ ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာအတြဲ(3) စာအုပ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပလိုက္ရပါသည္။
          ဇာတ္ပြဲတြင္ ဘုရားကန္ေတာ့ခန္းထြက္ၿပီးေနာက္ ႐ွားနီေခါင္းစည္း ရင္စည္းႏွင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ၿပီး လက္ႏွစ္ဖက္မွာ ေဒါင္းေတာင္နဲ႔ ကတာလည္း ႐ွိပါတယ္။ ေဒါင္းဆိုတာ ေနမင္းကို ရည္ၫႊန္းတာပါပဲ။ ေနမင္းရဲ႕ အေဆြ "လမိုင္း" နတ္ကေတာ္လို႔ေခၚေၾကာင္းသိရပါတယ္။ ကမ႓ဦးသူတို႔၏ အစြဲအလမ္းအရ ကဝါလမိုင္းဆရာႀကီးသမီး လမိုင္းမေလးသဏၭာန္ ႏွင့္ အပ်ိဳေတာ္ဆိုတဲ့ မိန္းမ႐ုပ္သဏၭာန္က ပြဲဦးထြက္ရတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ အပ်ိဳေတာ္မထြက္မီ ခုႏွစ္သံခ်ီတီးရတာက ကမ႓ာသစ္ပင္ႀကီး ခုႏွစ္ပင္ျဖစ္တဲ့ ကုကၠိဳ ၊ ထိန္ပင္ ၊ ပေဒသာပင္ ၊သေျပပင္ ၊ လက္ပံပင္ ၊ သစ္ခြတ္ပင္ႏွင့္ ကသစ္ပင္တို႔ကို ရည္ၫႊန္းတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သခြတ္ပင္က အသူရာ၊ ကသစ္ပင္က သၾကားမင္းကို ရည္ၫႊန္းတယ္လို႔ သိႏိုင္ပါတယ္။ နတ္ကေတာ္ႏွင့္ အပ်ိဳေတာ္ဆိုတာကလည္း မတူပါဘူး။ ပထမေန႔မွာပဲ နတ္ကေတာ္က နတ္သံပစ္ပါတယ္။ အပ်ိဳေတာ္ကေနာက္မွ သီခ်င္းမဆိုပဲ ထြက္ရတာပါ။ နတ္ကေတာ္မထြက္ခင္ ဆိုင္းက သံုးႀကိမ္တိုင္တိုင္ စစ္တိုင္ေပးရပါတယ္။ ကမ႓ာႀကီးကို မီး၊ေရ၊ေလ က ဖ်က္စီးလို႔ ပ်က္စီးတဲ့ နိမိတ္ကို ရည္စူးၿပီး ကမ႓ာျပဳမိုးႀကီးရြာက ျပန္လည္ကမ႓ာသစ္တည္တဲ့ သေဘာႏွင့္ သိၾကားနတ္မ်ား ဆင္းသက္လာပံုကို စစ္တိုင္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
          ကမ႓ာပ်က္ခါနီးမွာ ေလာကဗ်ဴဟာနတ္သားက ေႂကြးေၾကာ္တဲ့ ပံုအေနႏွင့္ ကားလိပ္ၾကားထဲက ခ်ပ္ခ်ပ္ခ်ပ္ ဒူးဟူဟူ ဆိုတဲ့ ေမာင္းႏွင့္ လငး္ကြင္းသံကို ၾကားရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ လငး္ကြင္းကေခၚၿပီး ေမာင္းကထူးတဲ့သေဘာ ေလ မီး မိုး သံုးႀကိမ္ ပတ္ၾကမ္းတိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ပတ္လံုးေတြတီးတာကို ပတ္ၾကမ္းတိုက္တယ္လို႔ ေဝါဟာရက်န္ခဲ့တာပါပဲ။ ဗိန္းေဗာင္းပတ္ၾကမ္းသံုးႀကိမ္တိုက္တာကလည္း "ကပ္သံုးကပ္" ပ်က္တာ၊ ကမ႓ာျပဳမိုးရြာတာကို ျပျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ့အခါ ေလာကသံုးပါးတည္တဲ့ သေဘာနဲ႔ ခုႏွစ္သံခ်ီ တ်ာယိုင္မ်ားကို တီးၾကပါတယ္။ ေရႊဘုန္းေတာ္တိုးပါလို႔ဆိုတဲ့ သီခ်င္းကို ၾကားမိၾကပါလိမ့္မယ္။ သံုးႀကိမ္တီးၿပီးတဲ့အခါ အပ်ိဳေတာ္ထြက္ဖို႔ တ်ာယိုင္ကို စရပါတယ္။ နတ္ကေတာ္ဆိုင္းကလည္း သီးသန္႔ျဖစ္ပါတယ္။ သီခ်င္းကလည္း သီးသန္႔ပါ။ ဘြဲ႔ခံ၊ သေျပခံ၊ ဂဠဳန္ေတာင္အတီးေတြႏွင့္ စားေတာ္တိုက္တဲ့ ပညာကို ဆိုင္းပညာ႐ွင္မ်ားသာ နားလည္ၾကပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ နတိကေတာ္ဟာ ငွက္ေပ်ာပြဲကို မကိုင္ေသးပဲ သီခ်င္းႏွစ္ပိုဒ္အၿပီးမွ နတ္ဒိုးသံနဲ႔အတူ မဂၤလာရယ္မွ မ႑ိဳင္ကို ဆိုရပါတယ္။ သိၾကားခြာၿပီးမွသာ အျပံဳးအရႊင္သေဘာနဲ႔ ျမဴးႂကြႂကြ အရႊန္းကႀကိဳးကို ကရပါတယ္။ ေနာက္ရက္မ်ားမွာေတာ့ နတ္ကေတာ္မဟုတိပဲ အပ်ိဳေတာိသာ ပြဲဦးထြက္ကရပါတယ္။ သီခ်င္းႀကီးထဲက ဆႏၵန္အိုင္သာကိုလည္း တီးၾကပါတယိ။ နတ္သံႏွင့္ အကဲခတ္ၾကတာမို႔ မင္းသမီးရဲ႕ ပညာအတိမ္အနက္ကို သိႏိုင္ပါတယ္။ အပ်ိဳေတာ္အကကို ကုန္ေအာင္ကမယ္ဆိုရင္ တစ္နာရီနီးပါးၾကာပါတယ္။ အပ်ိဳေတာ္ (၁၂) ခန္းအကမွာ မ်က္စပစ္၊ ရင္လႈပ္၊ တင္လႈပ္ကရတယ္။ ဆိုင္းပညာသည္မ်ားႏွင့္ အခ်ီအခ် ေနာက္ေျပာင္က်ီစယ္ေလ့႐ွိၾကပါတယ္။ အပ်ိဳေတာ္ မ႐ွပ္ေတးကပါေတာ့ေလး အပ်ိဳေတာ္မကတတ္ ဝါးလံုးႀကီးႏွင့္ ညႇပ္ဆိုၿပီး ကသိသေအာက္ျဖစ္ေအာင္ ဆိုင္းကို တီးေပးတာမ်ိဳးလည္း ႐ွိပါတယ္။
#Genius

 ========================================================================
အပိုင္း(၂) ေမ်ွာ္

ယခုလို ဗဟုသုတရဖြယ္ရာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို စိတိဝင္စားတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေအာက္ကေပးထားတဲ့ link ေလးကေန က်ေနာ့္ရဲ႕ blog ေလးမွာ ဝင္ေရာက္ဖတ္႐ႈ့ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
Please visit to my blog for your general knowledge
http://sisyannaing.blogspot.com
           

Comments

Popular posts from this blog

ဖုန္း Bill hack ရေအာင္

What is Y2k problem?

ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ အပ်ိဳေတာ္အကႏွင့္ ဆိုင္းအေၾကာင္းသိေကာင္းစရာ အပိုင္း(၂)